triangle

Конкурс за заемане на длъжността "Старши/главен сътрудник по управление на европейски проекти и програми с профил "Юрист"

НАЦИОНАЛЕН ФОНД “КУЛТУРА“  
На основание чл. 29а, ал. 3, т. 15 от Закона за закрила и развитие на културата, чл. 12 от Постановление № 157 на Министерския съвет от 07.07.2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България и на техните основни функции (обн. ДВ бр. 54/12.07.2022 г.) и във връзка със  Заповед № ПВУ-СНД-25-74/25.04.2025 г. на изпълнителния директор на Националения фонд „Култура“,                                              

О Б Я В Я В А

Конкурс за заемане на длъжността „Старши/главен сътрудник по управление на европейски проекти и програми с профил „Юрист“ - 1 извънщатна бройка. 

  1. Минимални и допълнителни изисквания за заемане на длъжността: 

- Висше образование - образователно и квалификационно ниво 7, образователно-квалификационна степен – "магистър";

- Предпочитана област на висше образование – специалност „право“ от професионално направление от области на висше образование „Социални, стопански и правни науки“;

- Професионален опит: минимум 2 (две) години за старши сътрудник и 3 (три) години за главен сътрудник доказан професионален опит в областта на проекти и програми, финансирани с публични средства или средства от Европейския съюз, доказан професионален опит в областта свързана с осъществяване на оценка на предложения за изпълнение на инвестиции по линия на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България (НПВУ в съответствие с изискванията на европейското законодателство за изпълнение на Механизма за възстановяване и устойчивост (МВУ).

Необходими компетентности:

  • Аналитична компетентност - събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения; 
  • Ориентация към резултати - ясно определяне на отговорностите и поставяне на реалистични срокове за изпълнение на поставените задачи; Организиране на работата според сроковете, ресурсите и изискванията за качество; предлагане на ефективни решения; 

Комуникативна компетентност - ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма, умения за водене на преговори; 

Работа в екип - Споделяне информация и знания, които са полезни за изпълнение на общите цели; подпомагане развитието на екипа чрез редовен преглед на изпълнението и обратна връзка; допринасяне за общата цел и оценяване приноса на служителите за постигането й. 

Професионална компетентност – познаване и правилно прилагане на  законодателството в областта в която работи, а именно: добро познаване и правилно прилагане на практика на нормативни актове на европейското и национално законодателство, регламентиращи прилагането на Механизма за възстановяване и устойчивост. Добро познаване и прилагане на нормативните актове в областта на финансовата дейност и държавните/минималните помощи;

Познаване и прилагане на националните и европейски правила за допустимост на разходите по Механизма за възстановяване и устойчивост; 

  1. Основни дейности по длъжностна характеристика:

Подпомага дейността на НФК като сътрудник в звено за изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост, като:

  • Отговаря за организацията и координацията на дейностите по договаряне, предварителен и последващ контрол на процедури по реда на ЗОП или Постановление № 80 от 9 май 2022 г., с крайните получатели или администраторите на помощта по НПВУ; 
  • Отговаря за осъществяването на ефективен предварителен, текущ и последващ контрол на условията за кандидатстване с оперативните споразумения и съгласно националното и европейско законодателство.
  • Отговаря за законосъобразност при отчитането на инвестиция, правилното и надлежно съхраняване на документи, съгласно СУК на ПВУ, законовите и вътрешноведомствените изисквания;
  • Отговаря за изготвянето в срок на необходимите нормативни документи при отчитане на инвестиция I6 от ПВУ „Развитие на културния и творческия сектор“;
  • Осигурява условия за независими проверки от компетентните национални и международни органи и организации;
  • Осигурява необходимата информация за изпращането й в съда, както и други действия при необходимост, в случаите на съдебни дела срещу актове на ръководителя на НФК в качеството му на СНД;
  • Отговаря за качественото и навременно изпълнение на поставените задачи, произтичащи от характера на работата и поставени от ръководителите на СНД определени със заповед на министъра на културата в качеството му на председател на УС на НФК;
  • Осигурява надеждно документиране, съхранение и архивиране на договори, данни, документи, актове и информация;
  • Докладва за административни пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами и нередности;
  • Отговаря за вътрешно екипната координация и организация и следи за прилагането на Закона за защита на личните данни;
  • Работи с автоматизираната деловодно-информационна система на НФК, като спазва сроковете за изпълнението на възложените му задачи.
  • Изпълнява всички нареждания и допълнително възникнали задачи от прекия ръководител в рамките на основната дейност и цели на длъжността;
  • При необходимост представлява СНД при съдебни производства възникнали в процеса на изпълнение на НПВУ;
  • Изготвя правни становища по констатирани нарушения или производства от страна на АДФИ, ОСЕС и др.

 Допълнителна информация: 

С одобрения кандидат се сключва трудов договор по реда на чл. 68 от Кодекса на труда – за срока на изпълнение на инвестицията по НПВУ, по които НФК е структура за наблюдение и докладване.

Възнаграждението на лицето се финансира изцяло от бюджета на оперативните споразумения по НПВУ. 

  1. Месторабота на длъжността: 

Работата ще се извършва присъствено на адрес: гр. София - п.к. 1756, ул. „Лъчезар Станчев“ № 7, ет. 3, или от разстояние при условията на чл. 107з и чл. 107и от Кодекса на труда (КТ), при необходимост. 

  1. Начин за провеждане на процедурата за подбор: 
  • проверка за съответствието на представените документи от кандидата с обявените изисквания;
  • интервю; 
  1. Необходими документи за кандидатстване: 
  • Заявление за участие в процедурата – Приложение № 1;

(линк: образец за попълване);

  • Професионална автобиография ;
  • Копие от документи, доказващи придобита образователно-квалификационна степен;
  • Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина, както и други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит (длъжностна характеристика, граждански договор и др.);
  • Копие от други документи, удостоверяващи наличие на допълнителни квалификации: за компютърни умения, владеене на чужд/и език/ци по преценка на кандидата;
  • Уведомление за пречките за назначаване на лице в държавната администрация по трудово правоотношение, определени в чл. 107а от Кодекса на труда по образец – Приложение № 2, (образец за попълване е достъпен на сайта на НФК).
  • Декларация, Приложение № 3 за кандидатстване (образец за попълване е достъпен на сайта на НФК); 

Необходимите документи се подават лично или чрез пълномощник в деловодството на НФК или на електронен адрес: office@ncf.bg, (в този случай заявлението и декларациите задължително се подписват от кандидата с електронен подпис).

Документите може да се подават и чрез лицензиран пощенски оператор, в този случай ще е валидна датата на получаване, в указаните в обявлението срок и място.

С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи.

Заявления, подадени след изтичане на поставения в настоящото обявление краен срок, не се регистрират.

Заявления, подадени по електронен път, но неподписани с електронен подпис, не се регистрират. 

 7  .  Място и срок за подаване на документи:

 адрес: гр. София -1756, ул. "Лъчезар Станчев" № 7, ет. 3;

Телефони за контакт: 02 967 68 13 и 0897 68 89 74;

Административно звено: дирекция „Финансови и административни дейности“,

Лице за контакт: Наталия Костадинова, експерт УЧР, от 10.30 часа до 13.00 часа и от 14.00 часа до 17.30 часа. 

Документите за участие в конкурса се представят в 14 - дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявата на сайта на Национален фонд „Култура“ и в портала за търсене на работа JOBS.bg . 

Ден на публикуване на обявата: 28.04.2025 г.

 

Краен срок за подаване на документи: 12.05.2025 г. вкл.

Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения във връзка с обявената процедура по подбор: официалната интернет страница на Национален фонд „Култура“, раздел „Новини“.

________________________________________________________________________________________________________

Информация за обработване на лични данни

за целите на провеждане на процедура по подбор за заемане на длъжност в съвместните структури за подпомагане на изпълнението и за определяне на системата за осъществяване на първо ниво на контрол по програмите за териториално сътрудничество на ЕС, в които

Република България участва за периода 2021-2027 съгласно чл. 13 от Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679)

 предоставените лични данни на администратора на лични данни - НФК са необходими за провеждане на процедура по подбор съгласно Кодекса на труда и утвърдена от изпълнителния директор на НФК „Методика назначаване на служители и за оценка на изпълнението на длъжностите в Звеното за изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България в НФК“;

срокът за съхранение на предоставените лични данни – 3 години на електронни носители и на хартия;

участниците в процедурата имат право да изискват от администратора заличаване и коригиране на личните ми данни, обработването на които не отговаря на изискванията на ЗЗЛД, които права могат да упражнят чрез отправяне на писмено изявление до администратора, включително изпратено по електронен път, както и чрез формата за контакт на сайта на НФК;

участниците в процедурата имат право на подаване на жалба до надзорен орган – Комисията за защита на личните данни;

при непредоставяне на горепосочените лични данни, не могат да бъдат изпълнени посочените законови изисквания за участие в процедурата;

администраторът не извършва други действия на обработка, по отношение на лични данни, освен за целите на процедурата по подбор.

Oще